38. Dåligt samvete (4/365)

IMG_5742Innan jul fick jag den här superfina Hyacinten från en av ungdomarna på jobbet som tack för terminen… Tyvärr upptäckte jag att jag var superallergisk mot den, så jag försökte ställa den både i köket eller i badrummet för att ändå kunna njuta av att ha den där, men tyvärr… Så då ställde jag ut den på balkongen och där har den stått nu sedan i mitten av december, och döm av min förvåning när jag gick ut på balkongen ikväll och såg att där stod (eller låg, den var så liten att den inte klarar av att hålla uppe alla blommor) hyacinten och mådde bra. Minusgrader och inget vatten.. Kanske är så den mår allra bäst? Jag såg inget tecken på att den skulle må dåligt där ute.. Men lite dåligt samvete fick jag ändå… 

Kommentera

