3. Altare (8/365)

IMG_6206

Jag jobbar i Svenska Kyrkan, ett samfund jag varit i många år. Jag har sett mina altare genom åren och det finns väldigt många fina runtomkring i vår värld. Men så funderade jag kring just det här temat och insåg att det jag ville fotografera fanns hemma, mitt lilla altare här hemma.. Jag har nog många egentligen eftersom jag har en förkärlek till just kristna symboler och det finns runt om i min lägenhet. Men det viktigaste är nog vad jag har på nattduksbordet.. Jag bytte just nattduksbordet för en tid sedan och har kämpat med att få till det, men nu tror jag att jag lyckats. Ett ljus från Taizé med en livboj (frälsarkransen) som jag fått av ”min präst” och två änglar som jag köpt där jag blåst glas. 

Kommentera

