Nu börjar det!

Den 20 Maj träffade jag min läkare på Gimo Vårdcentral för att se om det jag gått och tänkt på var möjligt att genomföra. En GBP (Gastric bypass). Jag hade funderat på det här en bra stund och hade nog kommit fram till att om jag är en lämplig kandidat för det så vill jag göra en sådan operation. Så jag började ta reda på hur man skulle gå tillväga. Jag hade nämnt det för samma läkare vid ett tidigare tillfälle när jag varit där i ett annat ärende.

Läkaren var positivt inställd till att remittera mig vidare och gjorde diverse tester, vägde och mätte mig. Sedan bad han mig ta blodprover dagen därpå och sedan skrev han remissen. Så nu idag när jag kom hem låg brevet där. Om att remissen var mottagen och att jag skulle bli kallad inom 3 månader. Spännande.

Nu börjar det!

Kommentera

