Sjuksköterskebesöket – check

Så sitter jag på bussen igen, påväg tillbaka från Akademiska sjukhuset. Idag var det daga för sjuksköterskebesöket, vilket jag klarade med beröm godkänt. Hon jag träffade tyckte jag verkade påläst och redo för att fortsätta utredningen utan några extra utredningar, så det känns skönt! 🙂 nästa besök blir en avstämning hos psykologen på avdelningen och sen dietisten. Men det trodde hon inte skulle vara några problem eftersom jag redan börjat ändringen av rutiner och så. Det var också skönt att höra att jag inte ska stressa och motionera mer, börja smått med sånt som inte belastar kroppen, så det får blir steg tre på min plan att ändra på innan operation.

1. Få in bra rutiner och äta 6 gånger om dagen
2. Sluta dricka till maten. 10 minuter innan och 30 minuter efter har jag för mig att riktlinjerna var.
3. Motionera, det här kommer ju falla sig mer naturligt senare.

Jag tar en sak i taget i min takt nu mellan besöken.

Det här är spännande! Och visst är det kul att få höra att man verkar redo och påläst! 🙂

IMG_3302.PNG

Kommentera

