Alltså… 

Jag suger ju bara liiiiite på det här med att blogga, men det kommer nog att bli bättre med det vad det lider..
Idag var jag på akademiska igen för ett första besök på kirurgavdelningen! Vilken labyrint akademiska är! Helt galet, fick be om hjälp för att hitt vart jag skulle. 
Jag fick träffa en jättetrevlig kirurg. Han ställde en del frågor och berättade om de olika operationsmetoderna. Sen berättade han vilken han rekommenderade men sen fick jag faktiskt välja vilken av dem jag skulle vilja göra. Jag valde Duodenal Switch eftersom man med den går ner mer i vikt och har ett bättre resultat. Det ska bli spännande att se. 
Innan operationen ska jag gå ner 16 kilo och det under 6 veckor i den så kallade flytfasen. Men jag har tankar på att faktiskt smygstarta viktnedgången så det inte blir lika stor press under de veckorna. Även om jag inte tänker fuska under de veckorna. Det blir 6 veckor med pulversoppor, men vad är 6 veckor i sammanhanget? Det kommer gå bra, det vet jag!! 
  

Kommentera

