9 juli 2015

regn, regn och åter regn.. Fy farao vad trött jag blir på det.. Min semester verkligen regnar bort… 
I och med att jag inte har några regnkläder så har det inte heller blivit någon promenad alls.. Börjar bli ordentligt rastlös nu.. Det finns liksom begränsat med utrymmen i min lägenhet att röja, rensa och städa.. Nåväl.. Det blir väl uppehåll någon gång. 
Idag har jag iallafall gjort klart en belöningslista med min viktnedgång. Tänkte jag kan dela med mig av den här ifall någon annan vill ha inspiration eller så! 
Jag tänker att hela tiotal är lite större belöningar, och lite annat längs vägen.. Jag har inte gjort något slutgiltigt mål (än), men tänker att jag kan börja såhär iallafall! 
Det är ca. 5 kilo mellan varje mål, förutom första, då jag får en belöning när jag nått den förutbestämda pre-op vikten som vi kommit fram till på sjukhuset. 

  • Mål 1: massage
  • Mål 2: ny plånbok
  • Mål 3: body butter
  • Mål 4: spabehandling ( minus 30 kg sedan start)
  • Mål 5: body scrub
  • Mål 6: ny handväska
  • Mål 7: body sorbet
  • Mål 8: nya underkläder
  • Mål 9: frisörbesök (inte bara klipp, utan även slingning/färgning)
  • Mål 10: hotellövernattning (minus 60 kg och även ner under tvåsiffrigt på vågen)
  • Mål 11: manikyr
  • Mål 12: spabehandling
  • Mål 13: bodymist
  • Mål 14: boka resa till USA

Tänker att jag inte vill ha något matrelaterat som belöning.. Känns lite fel typ.. Och sen inga kläder heller, eftersom jag lär märka när jag behöver köpa nytt (när allt annat inte passar längre
Vad säger ni, verkar det som bra mål/belöningar? Har ni några andra förslag? Är öppen för det mesta så säg gärna om ni kommer på något roligt som jag kan byta ut med! 
  

En reaktion på ”9 juli 2015

Kommentera

