2 oktober 2015

Vad var det jag trodde, swish så var det oktober och återigen dags för mig att börja preppa för operation.

  
Jag känner mig väldigt glad över att jag inte varit mer ledsen, bitter eller så efter 16 september. Jag kunde släppa det och fokusera på nästa försök 😜. Det känns enormt skönt! 
Jag har fortsatt med virkandet, och håller precis på och virkar färdigt 20 blommor som jag sedan ska göra en filt utav! Jag har garn till blommorna men inte tillräckligt för att virka ihop allting. Så det får bli ett projekt efter operationen helt enkelt! 

  
Men nu är det 3 dagar kvar, vikten har fortsatt nedåt under de här två veckorna, vilket jag hoppas att de blir nöjda med! På måndag smäller det igen, och nu känner jag ändå att jag gjort stora grejen redan. Jag vet vad som händer och det enda jag inte har koll på är att ta mig in i operationssalen och bli sövd, men den delen känns överkomlig! 

  
Men ändå har kroppen börjat spöka för mig, det är mardrömmar, ångest, oro och allt sådant roligt. Har fått låna en spikmatta av en fin vän som föreslog den för att hjälpa till med mardrömmarna då det funkat för henne. Värt att prova tänkte jag och har sovit en hel natt utan mardrömmar inatt efter att ha legat på mattan en stund igårkväll, och jag lyckades bryta en panikattack idag. Det läskiga är att tankarna alltid är på ett helt annat håll, inte alls på operation (eller andra saker som orsakar mycket oro just nu..) och så känner jag hur hela kroppen liksom bara skenar iväg med mig.. Men då var det skönt att jag lyckades bryta en sådan attack ”bara” genom att lägga mig på spikmattan! 
I helgen blir det ”same procedure as last time”: packning, städning,plock och fix, och massor av bra peppmusik och bra grejer på tv (misstänker det blir sagan om ringen även denna helg)! Vad hittar du på i helgen?
Så tacksam för att ni är med och stöttar! 

Kommentera

