8 oktober 2015

Hallå där! 

Nu går det åt rätt håll och jag har fått mycket energi tillbaka igen! Så skönt! Men den kommer och går så det är ingen jämn nivå än, men det kommer väl. 
På andra sidan av operationen så trodde jag att jag skulle känna mer än vad jag gör. Visst det stramar i operationssåret, men jag tänker att det är så mycket annat som man pysslat med inne i kroppen, men samtidigt så är jag enormt tacksam för att jag inte känner det eller någon annan smärta heller för den delen! 
De senaste kvällarnas kamp har varit att sticka om mig för att få till en ny ”port” (kan inga medicinska termer, Linnea, du får berätta) så att jag kunde få dropp och smärtstillande. Det har inte var så najsigt att känna hur allt medel missat blådådrorna och/eller hur de spruckit, så nu har jag en hel del vääääldigt fina blåmärken på mina armar. Igårkväll pratade de om att försöka sticka i foten istället, men istället blev det så att man hittade ett bra ställe som klarade nattens uppdrag och sen efter det blev jag bortkopplad från alla sladdar och slangar! Så skönt!!! 
  
Personalen är väldigt nöjd med min utveckling och jag har fått börja äta flytande föda idag, någon läskig soppa fick jag äta till lunch. Den gick ner, men verkligen ingen smaksensation 😜 kanske är lite kräsen av mig! 
Imorgon pratar de om utskrivning och det tycker jag låter perfekt! Ska bara se till att få i mig den fasta födan också som är slutproven innan jag blir utskriven härifrån! 
stort tack för alla sms och mess! ❤️ de har betytt och betyder väldigt mycket för mig! Så stort tack för dem alla!!! 

Kommentera

