6 November – en månad senare! 

Missade ju totalt att jag igår firade en månad som opererad! Och jag kan väl än så länge konstatera att 

  • Jag har svårt med korv överhuvudtaget efter mitt försök att äta ris med korvstroganooff. 
  • Det går lättare att äta ”hårdare” mat såsom rena köttbitar..
  • Iskallt vatten är lättare att dricka
  • Ja, eller iskall lättdryck funkar också!
  • Babybell-ostar är apgoda som mellanmål! 
  • det är jobbigt att äta samma sak flera gånger på rad
  • All mat smakar annorlunda, en extra krydda av filmjölk och betong är väl kanske det närmaste jag kommer att beskriva det
  • Jag har gått ner 10 kilo sedan operationen! 35 totalt! 
  • Jag är sjukt glad och stolt över vad jag och min kropp klarat av och gått igenom tillsammans! 

  
 Såhär ser viktkurvan ut, jag började den 29 Juni och enligt det orangea strecket så kommer jag (om jag fortsätter som jag gör) att nå normal-BMI i Juni nästa år! Orangea pricken är operationsdagen! 
Men det återstår väl att se när jag når någon form av slutmål, spännande är det iallafall varje gång jag ställer mig på vågen! 

Kommentera

