16 November 2015

Åh, man hinner ju knappt lägga huvudet på kudden så har det gått två veckor känns det som! 
Här går allting bra. Har nu jobbat en vecka och kan väl säga att det hade funnits bättre perioder att komma tillbaka efter den här sjukskrivning än vad jag gör.. Konfirmandläger och välgörenhetskonsert inpressat och inramat av alla vanliga verksamheter och arbetsuppgifter. Inte undra på att hela kroppen strejkade i helgen! 
Pratade med en vän om det och vi kom fram till att det nog berodde på lite olika saker, dels att konfirmandläger är utmattande, lägg då till att vi var 60 pers sammanlagt så kan nog den mest krye och pigga personen erkänna att hen blir trött, att maten krånglar för mig vilket gör att jag kanske äter lite för lite vilket leder till mindre energi, och sen att jag kaaaaaanske lyfte lite för mycket stolar, ugnsplåtar fulla med mat, diskbackar och annat som min kropp uppenbarligen inte var redo för att lyfta. 
Jag får ta det försiktigt nu i veckan med konserten. Det finns andra som får lyfta! 
Maten går långsamt framåt. Jag börjar märka vad jag klarar av och inte klarar av. En del saker blir fel när både smak och konsistens ändras för en.. Så nu kör jag på endast krispiga grönsaker, typ inte tomat.. Rena köttprodukter (alltså inte korv eller så) och sås. då känns det helt okej att äta, och det kan tillochmed smaka gott! Dagens fetaostkyckling med vitkålssallad var nog det godaste jag ätit sedan operationen! 
På vågen går det nedåt också.. Inget spår av den utlovade platån än, har bara ett kort tag kvar tills jag gått ner halva min övervikt!! Fortsättning följer, och kommer platån så kommer den, jag är redo och kan behöva den också så jag känner att jag hinner med- för det går fort nu! 
Jag vet att jag fått en hel del nya läsare! Kan ni inte presentera er med en kommentar? Skulle vara roligt att se vilka ni är! 
  
Konfalägers-selfie

2 reaktioner på ”16 November 2015

  1. Hittade hit via instagram och #welshspringerspaniel (minns inte om det var till dig direkt eller via din mamma). 🙂 Jag har själv en welsh så man fastnar lätt för andra som också avgudar rasen. 😉 Kul att följa med på din resa!

Kommentera

