December 13, 2015 at 08:49PM

Nöjd men trött tjej efter helgens äventyr med lucia, dramatiserat julevangelie och mängder med tid med de jag brunnit allra mest för under de åren jag jobbat i Gimo Pastorat! Det blev en riktigt Grand-finale för mig, och det var först i bilen påväg hem som jag insåg att det mesta nu är över. Då började tårarna rinna.. Jag träffar konfirmanderna och deras ledare på onsdag, sen barntimmebarnen imorgonbitti, men annars så var det sista gången jag antagligen jobbade med de här barnen. Barn som funnits med sedan jag började jobba (vissa har varit med ända sedan min prästpraktik). Älskade ungar, jag har gjort mitt bästa för att kämpa FÖR er, för att ni ska få växa och för att ni ska få uppleva det jag fått uppleva i kyrkan! Ni finns för alltid i mitt hjärta!
Nu jobbar jag kvar tills på torsdag, sen lämnar jag in nycklar och mobil och går därifrån för att ge mig av på nya äventyr! Läskigt, men det som ni har lärt mig under mina år i Gimo gör att jag känner mig redo för allt som väntar, ni har rustat mig väl! #svenskakyrkan #gimopastorat #nyttjobb #äventyr
Kommentera

