19 december 2015

Alltså tänk att det bara är fem dagar kvar till jul?! Galet! 
Nu har jag jobbat mina sista dagar i Gimo Pastorat, det blev intensivt på slutet med julavslutningar, luciatåg, dramatiserad julkrubba och allt det där andra som hör december månad till! Galet är bara förnamnet! Lägg då till att jag skulle slutrapportera, överlämna och tömma kontoret så förstår ni varför bloggen har fått vila i några dagar! 
Sist jag ställde mig på vågen visade den att jag gått ner 47 kilo! Galet! Börjar så sakteliga närma mig tvåsiffrigt på vågen och det är inte alls långt kvar nu! 
Pappa påminde mig om ett samtal vi hade efter operationen: om jag skulle ha gått ner 50 kilo till jul. Och jag säger som så, det är fullt möjligt med den takten som viktnedgången har just nu. 

Idag har varit en dag med fullt ös (som det ska vara den här tiden på året.) vaknade tidigt, har svårt att somna om efter att ha gjort morgontoaletten, det är som att hela systemet drar igång och vill vakna (och magen vill ha mat) så det är stört omöjligt att somna om, brukar försöka dra på det så länge det går… Men vid 6 var det nog just idag. Jag passade på att gå ut med systerns valp när jag ändå var vaken. Sen låg jag kvar i sängen och väntade på att någon mer familjemedlem skulle vakna. Fick lite sällskap av en vovve då och då. 
Efter frukost så åkte vi till ”Göken” (Göksätet) och där handlade jag lite av ditt och datt, men framförallt leggings, strumpbyxor och underkläder i lite olika storlekar (bra och billigt!), och jag fick mig en chock när jag köpte ett par träningsbyxor på vanliga avdelningen och de passade!! Sånt gör att självförtroendet växer enormt mycket! 

Anledningen till att jag köpte träningsbyxor var för att jag och mamma skulle iväg och träna, och jag hade inga träningskläder… Så på eftermiddagen åkte vi och tränade. Det var mitt första gympass på vad kan det vara, 6 år kanske. Och jag tog det väldigt lugnt även om jag fick mig en ordentlig genomkörare! Jag har skadat magmusklerna genom att bära en tung låda på fel sätt, och är beordrad att vila magmusklerna och inte lyfta på några veckor (yeah tight liksom……….… vet ni hur svårt det är? ) men det finns ju många övningar som man kan göra utan att anstränga magmusklerna! Mamma hade ett PT-pass som vi körde, känns som att jag kommer vakna och inte kunna ta mig ur sängen imorgon! Återstår att se! 😉  

 
Efter gymmet så åkte vi hem ocj väl där gav jag mig ut på en promenad, har utmanat några kollegor på att gå en promenad på 30 minuter varje dag nu under julledigheten! Jag känner att det är dags att börja röra på sig, och tänkte att det är roligare för mig att promenera just nu med hundar och människor som sällskap, då blir det lättare sen när jag inte har det sällskapet! 
Fick ett bra citat av en gammal vän idag, och just så börjar det nog kännas, nu börjar jag se, märka och känna mig lättare och mindre, och nu vill jag fortsätta på den vägen! Så underbar känsla!!!  

 

Imorgon ska jag bjuda på födelsedagskalas för familjen, men en promenad ska hinnas med mellan kökspassen! Någon som vill hänga på? 

Kommentera

