27 december 2015 – Första julen efter operationen

Så har då julen passerat förbi, jösses. Samma visa varje år med alla förberedelser och allt som måste göras. Inte undra på att man är helt slut när julaftonen väl kommer! 
Julen har varit mysig och huset har varit fullt med familjemedlemmar – precis som det ska vara! 
Dagen innan julafton kom englandsmostern och kusinen till Sverige för att fira jul med oss, och på vägen hem från Landvetter så stannade vi till på Liseberg för att få lite ordentlig julfeeling. Jag plockade med mig kusinen (9 år redan, vart har tiden tagit vägen?) och köpte åkpass till henne  och åk-kuponger till mig och så åkte vi så många karuseller som vi hann med, underbar julklapp- minnen!  

 
Sedan hem och ordna med det sista julstöket! 
Just det ja, på morgonen den 23 december visade vågen att jag gått ner 50 kilo nu. Vill få det 100%igt bekräftat på vågen hemma dock innan jag firar helt och hållet!
Sen kom då julaftonen, och vi har vid det här laget skalat bort det mesta av måsten. Vi har hittat ett lunk och en rytm för dagen som passar oss. Fast i år lade vi till en ny tradition: julgym! Japp! Klockan 9 på julaftonens morgon stod vi redo för en timmes träning! Så skönt, och ett så bra sätt att sparka igång dagen på! Det kommer vi göra om, även om jag tror mamma är lite sugen på att åka bort nästa jul, men det finns väl gym även där? 😉
Matmässigt så var jag lite orolig för julen, vad skulle jag klara av att äta och hur skulle jag må, och jag är faktiskt chockad över att det flöt på så bra! Jag åt av det mesta som jag brukar göra, fast åt lättmajonäs på landgången och lämnade nästan hela brödet. Jag åt lussekatt och pepparkakor, drack ingen glögg dock, den är för söt.. Och på julbordet åt jag det jag brukar göra, men väldigt långsamt. Kunde till och med dricka julmust! Även Rocky road och chokladknäcken gick bra. Till nästa år ska jag nog dock plocka bort bröd och lussekatt helt och hållet. Det klarar jag mig utan, och gjorde egentligen ingen nytta alls i magen! 
All in all, 5 stjärnor av 5 möjliga! 
Sen kom det jag längtat efter så mycket, mellandagsrean- dags att köpa nya kläder! 50 kilo sätter sina spår och garderoben behöver sakta men säkert att bytas ut. Jag har hittat en hel del, satsat mycket på klänningar och tights/strumpbyxor så nu borde jag klara mig en bra stund!  

 De här två plaggen vill jag dock visa! Det är en blus från Zizzi(plus size märke), ett märke där jag innan fått ta 2XL i storlek för att få på mig kläderna, där kan jag nu ha M på kläderna!!!! Och så en klänning från Culture (ett ”vanligt” ”normalstort” märke) där jag faktiskt kan ha på mig XL! Så stort för mig med bägge plaggen. Dels att jag i stora storlekar mätt inte längre är extra, och att jag sedan kan börja snegla i vanliga klädbutiker efter normala kläder och inte allt konstigt det proppat in på plus-sizeavdelningarna! 

Kommentera

