Älskade farmor

Så var det så din stund att somna in. Hastigt och oväntat, men utan smärta och med din son och älskade make vid din sida fick du somna in.

 

Chocken har ännu inte lagt sig, jag pratade ju med dig för bara några dagar sedan när du ringde för att önska mig Gott Nytt År. Jag fick krama dig för bara någon vecka sedan, hur kan du vara borta?

 

När du ringde i Torsdags så ringde du och frågade vad som väntade mig 2016, och du var så glad för min skull. Du var så glad över att min operation gått bra, och att jag mår bra. Du var så glad att jag ska få börja på ett nytt jobb, få börja på nytt och göra det som jag är bra på.

 

Du har alltid varit en av mina största supportrar och förebilder med ett stort hjärta och stor omsorg för alla som är dina. Och många många minnen får leva kvar i mitt hjärta.

 

Hur du på vår sista dag på segelbåten en sommar plockar fram och bjuder på lunch, resterna av allt som finns kvar ombord, potatischips och Hot Dogs – sexåriga Sofia var överlycklig och tyckte det var riktigt busigt att göra så.

Alla gångerna som jag suttit på pallen i ert kök och sett på hur du och farfar lagat mat (självklart fick jag provsmaka allting under tiden), och hur du lärde mig det du kunde om matlagning samtidigt. Alla pannkakor som du gräddat, alla pizzor som vi bakade tillsammans.

Hur du smög dig in i mitt rum på min konfirmationsdag när jag stod och gjorde mig iordning, för att överlämna din present- guldkorset som du fått på din konfirmationsdag.

Och alla gånger som du ringt, bara för att kolla hur det var med mig! Älskade farmor!

 

Det finns så många fler minnen som jag bär med mig i hjärtat.

 

Jag saknar dig redan, älskade farmor.

Jag älskar dig!

 

Kari Stensby
20 April 1937 – 3 Januari 2016

 

Vila i Frid – och tills vi möts igen, må Gud hålla, hålla dig i sin hand!  

  

 

 

 

Kommentera

