March 03, 2016 at 10:42PM

Dagens #tbt blir från första gången som jag någonsin ledde en gudstjänst (dessutom en vigsel). Jag hade jobbat på min praktikplats i tre dagar och skulle den här gudstjänsten hålla vigseltalet (enbart) men på självaste dagen D var min handledare supersjuk och fick knappt fram ett ord, så hen förklarade för mig att jag fick hålla i allt som inte hen behövde göra(princip den juridiska delen av vigseln). Min stressnivå som redan var hög steg ytterligare några hundra steg! 😱 men det gick bra! Brudparet var så glada och nöjda efteråt, och tackade flera gånger för min insats! Puh, vilken upplevelse, men efter den gången var det inte längre några bekymmer att leda gudstjänst, kom över den tröskeln snabbt och relativt smärtfritt (även om jag stod och skakade en hel del där framme..) Ni som följt min resa vet hur svårt jag hade att tala inför människor, det var min största invändning när jag upplevde kallelsen till präst. Det blev verkligen en be och du ska få-grej och jag tror att Gud satt mig i de situationer som jag behövde för att lära mig det, för idag är det inte alls några problem att tala inför människor (de kanske till och med faktiskt hör vad jag säger för det går inte i ultrarapidfart). En upplevelse jag sent kommer glömma! #tacksam
2 reaktioner på ”March 03, 2016 at 10:42PM

Kommentera

