8 Mars 2016

Jösses vilken dag! Har knappt hunnit sitta ner ensam på hela dagen.

Igår fick jag genidraget att jag skulle träna innan jag åkte till jobbet. Idag skulle jag åka klockan 7 eftersom dagen var så fullbokad (alltså jag fick typ knö in toapauser, och ja jag är rädd om mig, och nej det här är inte varje dag det är såhär.) Vilket alltså betydde att jag ställde klockan på 05.30 (alltså….)

När klockan sedan ringde  05.30 så vaknade jag faktiskt, men kom då på att om jag äter middag på jobbet INNAN jag åker hem, så hinner jag träna innan det blir alldeles för sent på kvällen! Så då fick jag lite sovmorgon ändå!

Även om jag har blivit bra mycket mer morgonmänniska sedan jag kommit på knepet att ha en bra frukost väntandes! Det och en stund framför nyhetsmorgon har gjort mig till morgonmänniska!

 

Men träningen idag då, det blev ett nytt pass https://youtu.be/istOU9nxhm8 men jag kan inte känna att det är ett pass jag rekommenderar för sådana nybörjare som mig. Visst att all träning är bra träning, men det här kändes lite för mycket som att man skulle ha en bra grundfysik innan man gav sig på det. Även om den var taggad med ”for beginners”. Så jag håller mig nog till passet jag körde sist. Det var en bra start för mig! Jag körde 20 minuter av det här 40 minutersprogramet, men tänker återigen att det är 20 minuter mer som jag rört mig än vad jag gjort tidigare! Ett steg i taget! Det här handlar om att lägga till en bra vana! Känns som det är bra att börja med varannan dagsintervallet, så får jag öka både tid och hur ofta när jag är redo för det!

Kommentera

