14 Mars 2016

Idag har varit en ledig dag eftersom jag jobbat hela veckan+helgen! Skönt att kunna ha det på det viset! Jag är sådan där som kan jobba jättemycket sålänge jag har ett klart och tydligt mål när det ska vara färdigt och när tid för vila och återhämtning kan ske..

 

Dagen har spenderats med handling, tvättning, diskning, matlagning och andra roliga hushållssysslor som måste göras. Jag prövade att göra ett recept på ”Amerikansk Lasagne” som innehåller ricottaost och ägg bland annat, vilket gör att mängden protein ökar, vilket jag tycker om, för då ”slipper” jag försöka trycka i mig något kvällsmellanmål för att få i mig rätt mängd protein. Puh.. Lite svettigt är det att hålla koll på alla näringsämnen, men jag har tagit hjälp av appen jag använde innan operationen: My Fitness Pal, och även om det kan kännas tradigt att registrera allt jag stoppar i munnen, så är det en enorm lättnad att veta att jag får i mig tillräckligt av det jag ska ha i mig. Sen struntar jag i kaloriräkningen, jag kommer aldrig i närheten av vad appen tycker jag ska få i mig, men jag är mätt, och når mina näringsmål, och det är det enda jag bryr mig om!

 

Lite träning blev det idag också, 50 minuters promenad blev 4 kilometer, känns ändå helt okej tycker jag! Jag är glad att jag kom ut trots vädret (duggregn, blött sådant…) när jag kom hem rullade jag ut den nyinköpta yoga-mattan och körde sedan 30 minuters yoga. Det kändes som en bra kombination med promenad och sedan yoga. Passet hittar ni här

 

Imorgon en ny dag, med nya möjligheter!

cropped-img_9378.jpg

 

 

 

Kommentera

