18 April 2016

Jag tycker faktiskt att det är dålig stil av bloggen att inte automatiskt hämta blogginlägg från mitt huvud och publicera dem här… Nåväl…

 

Livet rullar på, eller forsar på eller vad man ska säga, det är fullt upp med allt möjligt hela tiden känns det som. Men det kommer väl en sommar med semester här någonstans inom en inte alltför avlägsen framtid.

 

Det har varit lite av en berg-och-dal-bana vad gäller kost och mat för mig efter operationen. Vissa saker har gått bättre att äta än andra, och andra saker går bara inte ner. Pasta och bröd har varit sådana saker. Och också något jag saknat, även om proportionerna är ändrade och jag typ äter en tagliatelle-boll till köttfärssåsen, så är det ändå skönt och gott att kunna få äta det igen! Likaså bröd, jag har ju sedan operationen ätit antingen äggröra eller pannkakor till frukost (pannkakor med mängder med ägg i för proteinets skull…), men sedan kursen jag var på i början av april så har jag faktiskt kunnat äta bröd! Då provade jag i några dagar där på kursen att äta macka till frukost och kvällsmat, och till min förvåning så gick det bra! Det var så skönt, för det betyder ju att jag inte behöver vara lika omständig med maten, en macka med pålägg på går ju alltid att få i sig.

 

Så i helgen bestämde jag mig för att baka, det blev en limp-variant med receptet på farfars frallor som grund, alltså råglimpa, och jag har klarat det väldigt bra! Så nu börjar jag dagarna med leverpastejsmörgås, vilken toppenstart på dagen!

 

Dock MÅSTE jag lära mig att äta långsamt när jag har sällskap med andra… Det är smärtfyllda läxor jag får… Inte roligt alls…

 

IMG_4353

Tjejen som inte alls får superont i magen för hon
kastar i sig maten när hon äter lunch med sina kollegor… 

Kommentera

