9 Maj 2016

IMG_9584Japp, det blev äntligen en tatuering för min del.

Det är något jag velat göra i flera år och var absolut inte spontant. Jag har i många år tänkt att jag ska göra en när jag gått ner i vikt, för att den inte skulle vara förstorad när jag tappat vikten. Och nu var det dags!

Jag gjorde den hos Fredrik på Ink Alliance i Östhammar, och jag är supernöjd!

Tatueringen hittade jag med hjälp av Pinterest. Från början var tanken att jag bara skulle ha en G-klav, det är något vi pratat om i familjen och alla systrar har under vår uppväxt sagt att om vi skulle tatuera oss så var det just en g-klav vi skulle tatuera på våra vrister.. Men så kände jag också att jag på något sätt ville ha med min kristna tro i en tatuering också, då jag tror att jag kommer nöja mig med en tatuering (även om jag kanske går och funderar på nästa.. ) Så när jag hittade den här bilden så känns den verkligen klockren!

På bilden jag la upp för några dagar sedan skrev jag kort om vad den betyder för mig och jag tänkte utveckla lite till.

 

G-klaven: musiken står för  alla bilresor, kvällar i båten och julstök som familjen spenderade (och spenderar) med att sjunga. Den står på många sätt för kärlek och trygghet, den grundläggande i mitt liv, den som jag har i min familj.

Ankaret: Självklart en del av tro, hopp och kärlek-symboliken, men lika självklart min kärlek till Bohuslän och havet.

Korset: Mitt i tatueringen finns korset, som symboliserar min tro. Jag tror på riktigt att om jag inte hittat en plats i kyrkan när jag var 14, så hade jag inte suttit här idag. Det är en väldigt viktig del av mig, och något som känns så självklart för mig.

 

Jag är supernöjd och är glad att ha den här på min arm, och som jag skrev, som en påminnelse till mig själv jag är stark, för att jag kan mer än jag tror, för att i hjärtat finns musiken, för att nu består tro hopp och kärlek, och störst av dem är kärleken.

 

IMG_9581

2 reaktioner på ”9 Maj 2016

  1. Vilken snygg tatuering, och fin symbolik!
    Även jag, som ALDRIG varit sugen tidigare, har haft funderingar på en tatuering efter min viktnedgång. Men kan inte komma på vad och var… Det skulle vara en symbol över min ”nya” kropp och nya liv. men som sagt, jag kan inte bestämma mig för vad det ska vara…

Kommentera

