14 Juli 2016

There and back again… I ganska exakt sju år har jag bott i Uppsala län, ganska exakt på dagen sju år är det sedan jag fick besked om att jag kommit in på högskola för att plugga teologi. Många har turerna varit och mycket har jag gjort och fått uppleva. Många människor har jag lärt känna, och många många finns för alltid med i hjärtat. Därför är det med både glädje och sorg jag nu kan meddela att jag ska flytta hem. Jag har sagt upp mig från mitt jobb i Hallstavik och spenderar min semester med att packa, röja och flytta. Tillbaka till Stenungsund, där jag sedan får påbörja en tjänst i Svenska Kyrkan där. 

Jag är enormt tacksam för alla år på äventyr och på vift, men nu ska det bli så skönt för den här Bohuslänningen att få komma just hem (att det sen ser ut som att jag blir tjôrbû vet jag inte vad jag ska säga om… ). Första veckan i Augusti går flyttlasset från Mästersmeden, och jag ser fram emot alla nya äventyr som ligger framför mig!

There and back again!

IMG_5021

Kommentera

